Start a new topic

QR codes

Maak van elke positie (rechtstaan, zitten buiklig enz.) een QR code aan.

Maak van elke standaard liedje zoals "apart gevoel" een klein compositie.

Bijvoorbeeld  eerst tekst (welke liedje er gezongenwordt) dan het liedje apart gevoel en afsluiten met tekst (bijv. zo dan was een leuk lied).

van deze compsitie kun je QR code maken.

Maak een bak met kaart met daarop de QR code,  uiteraard op elk kaart tekst wat er gaat gebeuren als Zora de QR code leest.

Nog kan een onervaren persoon zonder laptop en router te gebruiken Zora aanzetten en als zora opgestart is dmv de QR codes Zora de meeste positie's liedje beweging spelletjes of wat dan ook uitvoeren.

Graag wil ik weten wie dit ook al heeft gedaan en hier ervaring in heeft.

Hallo Teun,

Op dit moment was ik hier al mee bezig.

Er staan al een aantal gedichten en rijmpjes van vroeger in die via een QR-code kunnen worden opgestart.

Vanwege een klein mankement met mp3's in de composer te zetten, ben ik nog niet zover.

Ik heb wel mp3's in de Jukebox(en) staan.

Maar ik denk wel dat het gaat werken, want elke compositie kan je opstarten via een QR-code.

Enig nadeel van dit is dat natuurlijk Zora liggend wordt opgestart, maar met de compositie kan dit worden ingesteld op staand of zittend.

Hallo Teun en Michael,

Hier ook wat QR codes aangemaakt.

MIjn vraag is alleen, kan Zora dan zonfder router en laptop werken of moeten die aanstaan om de QR codes te activeren?

IK lees bij jou Teun dat een onervaren iemand dan zonder router en laptop Zora kan bedienen.

Hier lukt dat nog niet.

Met vriendelijke groet,

Helga Kiers

De Brug

Hallo Helga,

Ja Wij kunnen zonder laptop en routes Zora laten werken met QR codes.

Zodra Zora is opgestart, laten we haar de QR code lezen . Je hoort even een blieb als de code heeft gelezen.

Dan gaat ze doen afhankelijk welke code je laat lezen.

Wij hebben QR codes gemaakt van elke positie (staan, zitten, liggen ruglig enz.)  en met de composer hebben we code gemaakt voor de vast behaviors die Zora kent en uiteraard ook van eigen gemaakte composities.

Terugkomend op je vraag, ja Zora werkt zonder laptop en routes.  (eventueel heb je nog een oude versie software waarbij dit dus nog niet mogelijk is.

Via consyst is versie 0.7.4RC5 het nieuwste versie maar ik weet dat ze 0.7.5 aan het uitrollen zijn.

Ik hoop dat je vraag is beantwoord , laat anders weten als het niet lukt.

Groetjes Teun

Kijk naar deze tutorial om te werken met QR codes

:https://www.youtube.com/watch?v=JAUeSgaOtJM

Hallo Helga,

Is het jullie al gelukt om Zora te bedienen met QR codes?

Welke versie software hebben jullie?

Kijk anders eens naar de YouTube tutorials.

Hallo Michael

Ik begrijp niet goed wat je boedoeld met liggend opstarten.

Voor het opstarten van Zora zet ik haar in de positie hurken neer en zet zora dan aan.

Je moet dan wachten dat ze is opgestart. Helaas duurt dit vrij lang maar het is niet anders.

En dan laat ik haar een QR code lezen en gaat ze uitvoeren wat er op het kaartje staat.

Hallo teun,

Ja hoor dat is inmiddels allemaal gelukt.

Sinds de nieuwe update doet zora het fantastisch.

We hebben dus de nieuwste update sinds een paar weken. 0.7.51 geloof ik.

Bedankt voor je bericht.

Groet Helga

Login or Signup to post a comment