Start a new topic

Muziekquiz QR code

Hallo

Wij proberen een QR muziekquiz te maken.
Concreet: Zora speelt een muziekfragment af. De mensen hebben allemaal een kaart met foto van een zanger(es) of de naam voor zich liggen. Aan de achterkant hiervan staat een QRcode.

Indien de persoon denkt dat hij de juiste zanger heeft van de muziek die we horen, kan hij deze scannen om te controleren.

Kan iemand ons helpen hoe we dit kunnen realiseren?

Alvast bedankt

1 person likes this idea

Ik ben bezig om een ZIP (Zora Informatie Punt) op te zetten. Het is dan de bedoeling om met verschillend instantie die een Zora hebben informatie, kennis en ervaring te delen. Tevens om compositie's te maken die iedereen kan gebruiken. Ik ga uw vraag voorstellen om hier een compositie van te maken.

Ik houd uw op de hoogte van onze ontwikkeling en zodra de compositie werkt zal ik deze naar u toe sturen. Heb wel even geduld, de eerste bijeenkomst is 5 oktober en dan kijken we hoe we dit aanpakken. we hebben dit al eens gemaakt maar dan met kleuren.

Groetjes Teun

Hallo AZMM,

Het is mogelijk om een muziek quiz te maken. Hiervoor gebruik je de Dieren quiz. In plaats van dieren geluiden kun je muziek fragmenten laten horen. Je moet echter wel eerst die muziek fragmenten maken. Deze fragmenten kunnen dus niet de lengte van een lied hebben. je moet deze reduceren tot ongeveer 10 seconden en dan ook zorgen dat het gene wat je hoort ook nog een bekend stukje is.

Laat mij weten of je hier genoeg informatie over hebt of dat ik een uitgebreid werkinstructie zal gaan maken.

Groetjes Teun    De Goede Zorg Apeldoorn

Beste,

Een QR-muziekquiz is ook perfect te maken met de composer. Een aanzet tot vind je in bijlage.

Vriendelijke groeten,

Jorik

zcmp